tirsdag den 31. maj 2011

En måned tilbage..

28 dage.. Så er jeg på vej mod lufthavnen med alt pakket og har for sidste gang sagt farvel til Grand Ledge i denne omgang. Det er en skræmmende tanke lige nu. Selvom jeg ser meget frem til at komme hjem til Danmark og se jer alle igen, ser jeg på ingen måde frem til at forlade Grand Ledge og lægge mit liv dette år bag mig. Jeg tror, det bliver sværere at sige farvel her, når jeg smutter, end det var at sige farvel i Danmark for godt 9 måneder siden. Da jeg sagde farvel til alle i Danmark, vidste jeg, at jeg ville komme tilbage og have måske ikke den helt samme hverdag igen men en hverdag, der ville ligne den jeg forlod meget. Når det er tid til at smutte herfra ved jeg, at jeg aldrig nogensinde kommer til at have en hverdag igen med de samme mennesker her.. Det bliver en hård tanke at sluge.

Siden sidst er der ikke sket de helt store ting her i USA, udover at jeg har haft min sidste skoledag! På min skole herover har den ældste årgang, som graduerer sidste skoledag halvanden uge før resten af skolen. Jeg har været så heldig at blive smidt ind i den årgang, selvom jeg er lidt yngre end alle andre, så også jeg deltog i sidste skoledag, og har derfor fri nu, selvom min værtsbror David, som er et års tid ældre end mig, stadig skal gå i skole indtil på tirsdag.

Sidste skoledag er ikke helt så speciel som hjemme i Danmark, hvor man jo efter gymnasiet - som high school svarer til - kører rundt og bliver lidt berusede. Det gør man ikke her, fordi det er ulovligt. I stedet kom folk tidligt om morgenen til skolen og grillede lidt morgenmad, inden skoledagen startede. Selve dagen forløb helt normalt, og man fik sagt farvel i klasserne til de lærere man nu havde, hvilket for mig var rimelig sørgerligt, inden der efter skolen var barberskumskrig. Jeg valgte IKKE at deltage i det, da jeg de sidste par år har gjort det på Ganløse Skole, og jeg ikke bryder mig vanvittigt om at få barberskum i øjnene, lugte af det og få tøj ødelagt!

Nu hvor sommerferien har sat ind, har jeg været ude og spille fodbold nærmest hver dag! Jeg træner kun et par gange om ugen med min klub, men næsten hver aften aftaler jeg og mine soccervenner, at vi tager ned til fodboldbanerne og spiller lidt bold! Det er hyggeligt nok, og jeg må indrømme jeg virkelig har savnet fodbolden. Det bliver svært til næste år at tage en beslutning om, jeg starter på det igen i en klub, eller om jeg helt dropper fodbold. Det ender nu sikkert nok med at give sig selv, eftersom jeg regner med at blive ret travl med gymnasiet.

Her for et par dage siden tænkte jeg, at selvom jeg har længe igen, skulle jeg måske lige få et overblik over, hvordan det stod til, når jeg engang skal til at pakke. Det var en god idé, jeg gjorde det, for jeg opdagede, at jeg har så meget baggage, at jeg kunne fylde 3 kufferter..! Jeg må have shoppet lidt herovre, for jeg kom kun med en enkelt kuffert.. Jeg fik ryddet lidt op i det, og smidt en del tøj ud, jeg ikke gider mere, og fik så alligevel besluttet, at jeg nok bliver nødt til at checke to kufferter ind på hjem turen, selvom jeg også har fået lavet en lille bunke, der skal sendes hjem med posten.

Dette indlæg blev ikke et af de aller længste, men det er altså også halv svært at få sig selv til at blive siddende her inde bag computeren, når det er 33 grader udenfor! Jeg får skrevet herinde igen, når der er nyt! Jeg håber, at I alle har en god sommer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar