lørdag den 23. april 2011

God Påske

God påske til alle jer derhjemme! Jeg håber, at helligdagene har været gode! Denne påske er den første, hvor jeg IKKE har haft fri..! I USA er de langt mere religiøse end vi i Danmark er, og de går da også en hel del op i påsken, men nej, vi kan da ikke få lov at få fri her henover påsken!

Nå, det går nu nok alt sammen, i stedet kommer sommerferien herovre tidligt. Jeg er færdig med mit amerikanske skoleår d. 27. maj. Det er om en måned og 4 dage. Til den tid er jeg færdig med min amerikanske skole, og der er rigtig mange mennesker, jeg ikke kommer til at se igen nogensinde! Det er godt nok mærkeligt at tænke på. Jeg synes virkelig, at tiden er gået stærkt, og at d. 7. september sidste år, hvor jeg startede i skole, ikke er særlig længe siden. Det har været et helt fantastisk skoleår, og det er da nok også derfor, det er gået så stærkt, som det nu engang er.

Vejret er - endelig - begyndt at blive lidt bedre herover og vi er ved at bevæge os væk fra temperature omkring frysepunktet, hvilket er hvad vi har haft indtil midt i denne uge. I dag var det solskin og 16 grader, og det skulle det også blive hele næste uge. Jeg krydser fingre for, at vejret bare er fantastisk, indtil jeg vender snuden hjem mod Danmark.

Jeg er endelig kommet i gang med at spille noget fodbold igen! Jeg træner nu hver mandag og onsdag i et par timer og spiller kampe i weekenden. Jeg spillede to kampe sidste weekend, og jeg har haft en enkelt denne weekend. Jeg spiller for vores U19 hold, men i min første kamp fik jeg lov at hjælpe U17 holdet. Den kamp tabte vi 2-1. Anden kamp, hvor jeg spillede med mit rigtige hold, spillede vi 1-1, og endelig i dag fik vi kæmpet os til en sejr. Vi slog St. Johns 3-0. Jeg spiller central midtbane herovre, hvilket ellers ikke rigtig er noget, jeg har spillet før, men det er nu meget sjovt at få lov til!

Skolen går meget stille og roligt. Man kan tydeligt mærke, at alle Seniors (det der svarer til 3.G'ere) er klar til at graduere og komme videre i deres liv. Jeg ved nu ikke rigtig, om jeg glæder mig til ferien, fordi jeg, som skrevet, kommer til at se rigtig mange mennesker for den sidste gang - nogensinde -, når jeg forlader Grand Ledge High School og går på sommerferie. Heldigvis har jeg dog 4 ugers sommerferie herovre, hvor jeg kan se mine venner, inden jeg rejser hjem.

På torsdag rejser jeg igen til Florida for at fremlægge et stort projekt om vores skole butik, som bliver kørt af skolens elever. Projektet er egentlig lavet af to andre elever fra skolen, men det var tilladt at være 3 om det, så de var så venlige at tilføje mit navn til deres utroligt lange og gode projekt, så jeg kan få lov at rejse med til Florida! Det skal nok blive en rigtig fantastisk tur, når vi sammen med 13.000 andre Marketing elever mellem 16 og 19 år indtager Disney Land. Jeg kan slet ikke vente! En af dagene er der stor fest i Disney Land og Taio Cruz og 3OH!3 optræder blandt andet. Det er to store navne inden for musikken for tiden! Jeg kommer hjem igen fra Florida den efterfølgende tirsdag.

Efter Florida har jeg så 4 dage hjemme, inden jeg søndag tager af sted mod Washington D.C. med min værtsfar og værtsbror for at opleve USA hovedstad. Min værtsfar skal derud for at arbejde, men han tager David (min værtsbror) og mig med for at vi kan opleve byen. Jeg glæder mig også rigtig meget til denne tur, da jeg altid har ønsket mig at se det hvide hus og kongressen!

Når jeg så engang er færdig med alt den rejsen er vi nået til midten af maj, og til den tid er det tid for skoleårets andet og største gallafest. Prom! Pigerne kommer i store kjoler og drengene i smoking, jeg skal derfor ud at have fat i en smoking her en af de kommende dage!

Jeg vil slutte dette af her. Jeg er ved at være godt træt, og jeg skal tidligt op for at skulle i kirke i morgen.. Godnat og hav et par gode måneder, inden vi forhåbentlig snart ses!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar