lørdag den 5. februar 2011

Dato

Så må det være tid til lidt nyt her fra USA igen! Siden sidst er der sket en del faktisk. Først og fremmest har jeg nu fået min afrejse dato. Jeg forlader USA d. 28. juni - 10 måneder og 2 dage, efter jeg ankom. Jeg har ikke fået min fulde rejseplan endnu, og jeg ved derfor ikke, om jeg måske allerede forlader Michigan d. 27 og om jeg er hjemme i København d. 28. eller først d. 29. Jeg forventer ikke at få svar på det før engang først i juni, men jeg skal selvfølgelig nok melde det ud, så hurtigt jeg ved noget.

Det var utrolig mærkeligt at få brevet med min afrejsedato. På den ene side glæder jeg mig rigtig, rigtig meget til at komme hjem og se alle mine venner og min familie igen, men på den anden side, har jeg heller ikke lyst til at forlade USA, da jeg ved, jeg aldrig nogensinde kommer tilbage og får en hverdag her. I hvert fald ikke med de venner og den familie, jeg har nu. Jeg er derfor ret splittet, men jeg vælger ikke at tænke så meget over det - dels fordi der stadig er længe til, jeg skal hjem, og dels fordi jeg alligevel ikke kan gøre det store ved det. Det er bare sådan det er. Jeg kunne ansøge om at få ændret min afrejsedato. Nogle vælger at tage tidligere hjem for at få hele den danske sommerferie og nogle at rejse senere hjem for at opleve Indenpendence Day (deres national dag) herovre. Jeg tror nu nok bare, jeg accepterer min dato, da det betyder, jeg kommer til at rejse med en stor gruppe danskere fra hele landet. Hvis jeg havde skiftet dato, ville der være stor sandsynlighed for, at jeg ville skulle rejse helt alene hele vejen hjem.

Snevejret kom så godt nok tilbage til USA her i den her uge, hvilket i sikkert har hørt og læst om i medierne. Der kom en lille meters sne henover natten, og det betød selvfølgelig, at alle skoler lukkede i 2 dage. Jeg synes måske nok, det er lidt pivet at lukke skoler for det, men jeg klager ikke. 3 dags uger er helt sikkert noget, jeg sagtens kunne blive vant til. De to dage brugte jeg mest af alt på at sove og lave lidt lektier. I får lige et billede af vejen. Det er dog først efter der er skovlet sne.



Jeg spiller også stadig en masse fodbold - soccer. Og jeg har faktisk en kamp senere i dag. Derudover tilmeldte jeg mig i går et udendørs hold i forårssæsonen, og jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang med at spille for dem igen også.

Alt i alt går det super herover for tiden, selvom jeg da stadig, savner Danmark. Kan i nu have det rigtig godt, og god vinterferie til Jer, der snart har det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar