onsdag den 6. oktober 2010

Nyt fra staterne

Der er alerede gået mere end en uge siden sidst! Tiden går nok nok uhyggeligt stærkt herover - jeg føler stadig, at jeg lige er landet - det er blot 6 uger siden..? Hver evig eneste søndag tænker jeg, at jeg ikke orker endnu en skoleuge (sådan skal man tænke som teenager, selvom jeg er rigtig glad for skolen og faktisk godt kan lide at være der - jeg glæder mig faktisk også til den), men når vi når til fredag er ugen altid gået hurtigere, end jeg havde forventet.

Der er stadig rigtig meget (læs: alt for meget) soccer. Jeg kommer ikke til at vende mig til at træne i 2 timer hver evig eneste dag, før sæsonen er slut, hvilket den faktisk allerede er om 2-3 uger afhængigt af, hvordan vi klarer os i vores knock-out kampe - vi taber formentlig i en af de første kampe, vi har kun vundet 2 kampe, men vi har tabt 9 gennem dette efterår. Vi har selvfølgig trukket det hold, som ligger længest væk i vores district (knock-out). Det betyder, vi skal ud på halvanden times kedelig bustur i de traditionelle gule, usandsynligt ukomfortable, amerikanske skolebusser. Udover at være det hold, der er længest væk, skulle det dog også være det dårligste hold, så måske har vi alligevel en chance for at tage en sejr hjem!

I skolen kører det hele. Jeg har meget lette fag, og derfor ikke rigtig nogle lektier udover US History, hvor jeg dog i gennemsnit nok har omkring 3 håndskrevne afleveringer pr. uge?!

I går havde jeg et møde med min counselor (vejleder), hvor jeg valgte fag til de to sidste semestre. Jeg er rigtig glad for, hvad jeg har fået, og jeg tror ikke, jeg får behov for at skifte klasser igen.

Psykologi A, jeg har allerede haft b og finder det faktisk en smule spændende, så for at slutte det af, tager jeg anden halvdel af den klasse.

Webdesign: En klasse hvor man, som navnet nok rimelig godt beskriver lærer at designe hjemmesider - det er en meget eftertragtet klasse, så jeg er heldig at have fået en plads og glæder mig til den.

US History B: Har A delen dette semester, og skolen vil meget gerne have os til at tage denne klasse, derfor har jeg den. Heldigvis har jeg fået samme lærer, som jeg har i dette semester. Han er rigtig god, så det skal nok blive en god klasse.

Basic Economy: Tog primært klassen, da jeg har hørt, at læren er rigtig god og fordi jeg skal på hhx næste år, hvorfor den kan være med til at give mig et lille forspring der.

German A: For ikke helt at glemme det tyske, inden gymnasiet har jeg valgt en sådan klasse, forøvrigt sammen med en tysker, som vist bare ville have lidt sjov ud af at høre amerikanere snakke tysk.


I tredje semester har jeg følgende klasser:

Personal Conditioning: Styrketræning, svømning og andre individuelle sportsgrene. Det bliver styrketræning 3 ud af 5 dage om ugen, og i samarbejde med læren udarbejder man i begyndelsen af semestret et træningsprogram, som er indrettet efter den sportsgren, man dyrker. Forhåbenligt kommer jeg så hjem lidt større, end jeg er nu.

Civics: Samfundsfag - mit yndlingsfag sidste år, så mon ikke dette bliver en spændende klasse. Forøvrigt en klasse skolen gerne så os tage.

Speech: Lær at tale! Fokus på mundtligt engelsk og bliver bedre til at præsentere fremlæggelser o.lign.

Computer Applications: Et fag lidt i stil med webdesign, men her lærer man i stedet for at programmere hjemmesider at programmere programmer.

German: Jeg var her i tvivl, om jeg skulle tage endnu en klasse, der omhandler business eller en tysk klasse, jeg valgte tysk, men hvis ikke det er spændende, kan jeg altid skifte over.

Jeg ser derfor meget frem til at prøve disse klasser også. Andet semester starter efter Thanksgiving (slutningen af november) og tredje starter i midten af marts.

Jeg har sikkert en masse mere at fortælle, men lige nu kan jeg ikke lige kommet på, hvad jeg skal skrive, så jeg vil slutte her og smutte ned og finde noget mad. Jeg ved ikke, hvornår jeg skriver igen, men der går formentlig ikke meget lang tid.

1 kommentar:

  1. Hej Peter
    Vi tester lige om vi kan kommentere på din blog.
    Take care
    /M

    SvarSlet