tirsdag den 28. september 2010

Sygdom og hypnose

Så er jeg tilbage med mere nyt fra denne side af Atlanterhavet.

Jeg har desværre været syg her henover weekenden. Det startede faktisk sidste weekendmed forkølelse, men jeg valgte at ignorede det, da jeg jo gerne vil have en masse ud af mit ophold her - det var nok en dum idé. Da vi nåede midten af denne uge, blev jeg i hvert fald ramt et vist sted af min "dumhed". Jeg fik rigtig, rigtig ondt i halsen og senere også ørene. Da det blev rigtig slemt fredag, måtte jeg mod min vilje tage en hjemmedag fra skole. Jeg tog også til en læge den dag, da det gjorde tilpas ondt til, at jeg og familien var bekymrede for, om jeg havde fået halsbetændelse. Det var dog heldigvis ikke noget bakterielt, så det skal bare have sin tid. I dag (tirsdag) er det bedre, men jeg har dog stadig en smule ondt i halsen. Det er dog ikke værre end, at jeg har været i skole de sidste to dage. Så jeg ser blot frem til at blive 100 % fit igen, og forhåbentlig derved blive lidt mindre træt.

Jeg er dog ikke den eneste herovre, der er syg. Jeg tror ca. halvdelen af skolens 2000 elever på den ene eller anden måde har fået en form for forkølelse. Det skulle dog være meget normalt, at hele samfundet tager sig et par sygedage i starten af det nye skoleår, når alle sygdommen bliver spredt på skolen.

Udover at have været sløj har jeg dog også lavet andre ting. Vi spillede to kampe i den forgange uge - vi vandt den ene kamp (jeg kan desværre ikke huske scoren) og tabte den anden kamp 4-3. Jeg havde et frispark i slutningen, som desværre gik et par meter forbi mål. Det var egentlig et indlæg, jeg ramte skidt, men desværre gik den ikke ind - i stedet redede jeg mig en lidt halv sur træner, der mente den bold burde være slået bedre - men det havde han nu nok også ret i. Men sådan er det jo - jeg overlevede løbetræningen og armbøjningerne dagen efter nederlaget..

Skolemæssigt skete der ikke meget i sidste uge - jeg missede fredag, hvor jeg skulle have haft 3 lange tests (50 <>

Alle de ting der blev lavet i min klasser fredag, har jeg så måttet indhente. Heldigvis var der reelt kun noget at indhendte i matematik, så jeg har her til aften måttet sidde og lave matematik i 3 kvarter (ja Far, jeg lavede faktisk lektier i mere end 3 kvarter på én og samme dag) for at indhente de andre. Jeg bryder mig ikke så meget om, at alle lektier bliver tjekket eller afleveret, så det er ikke rigtig muligt at skippe dem og så forsøge at improviserer lidt hurtig hovedregning i timen eller finde på noget halvklogt at sige samtidig man skimmer teksterne i starten af hver time.. Ja, sommetider savner man næsten den danske folkeskole.

Den bedste ting og den største oplevelse dette indlæg kommer til at indholde stammer fra min psykologi time i går. Vi har lært om altered states of consciousness (forskellige tilstande af bevidsthed), og afsluttede derfor emnet med besøg af en hypnotisør, som skulle underholde klassen med hypnose. Jeg var en af de få frivillige, der valgte at melde sig, som forsøgskaniner til at blive hypnotiseret. Jeg var meget spændt og nervøs, før jeg startede det hele, men ca. 2 minutter efter jeg satte mig op i front for klassen var nervøsiteten væk, og det samme var jeg. Jeg husker ikke meget herfra og en halv time frem, men jeg har fået fortalt, hvad der skete.

Hvad jeg husker er først at have den mest fantastiske følelse af positivitet og afslapning i kroppen og dernæst, at jeg var på en strand med en rigtig smuk pige. I min hjerne har jeg været på den strand - som jeg senere har fået fortalt, hypnotisøren instruerede os til at være på. Han fik os så til at kramme denne pige, og jeg husker, at jeg krammer en pige - det viser sig så blot, at jeg har givet en andne af de hypnotiserede, Sam, det vildeste, romantiske kram.. Ja, ja - godt jeg ikke husker det sådan.

Efter dette har jeg ikke engang nogle minder fra trancen, og jeg ved kun, hvad jeg har fået fortalt. Der var desværre ikke nogen, der optog det, men det lyder til at have været hylende morsomt. Jeg skulle blandt andet have bedt hypnotisøren om en autograf, da jeg troede han var mit største idol, væltet ned af en stol i jagten på at snuse til en anden hypnotiserets ører, da jeg fik fortalt det var verdens bedste duft,have haft det vildeste grineflip og været blevet skudt af en "hypnosepistol" (hans hånd), som fik mig til at "gå ud". Det var vanvittigt, har jeg fået fortalt.

Det vildeste skulle dog have været, at jeg fik en flaske vand, som hypnotisøren først fik til at samge som sprite for mig, dernæst som varm chokolade - jeg skulle have sagt av, da jeg brændt mig. Midt i al den drikken af det, jeg mente var sprite, skulle hypnotisøren have fortalt mig det pludselig var mælk jeg havde i munden, hvilket fik mig til foran hele min klasse at spytte alt det vand jeg havde i munden udover det bord og den klassekammerat, der sad foran, der hvor jeg stod.. Ja, det ville jeg i hvert fald aldrig have gjort i normal tilstand.

Det hele sluttede så med, at vi, der var hypnotiserede skulle løbe, som var det for livet ud på det nærmeste toilet og vaske vores hoved og så spurte tilbage til klassen igen. Min hukommelse starter i klassen igen, hvor jeg står fuldstændig disorienteret våd i hovedet og tænker, hvad fanden sker her?! Jeg følte jeg havde været væk i timevis. Resten af dagen var jeg så rigtig, rigtig træt og havde hovedpine - det samme gjorde sig gældende for de andre frivillige. Det overrasker mig, at det var muligt at hypnotiserer mig på engelsk, selvom jeg stadig ikke snakker engelsk helt perfekt.

Alt dette har fået mig til at gå fra at være skeptiker til fuldt ud at tro på hypnose. Jeg ved det virker - jeg har selv prøvet det.

Peace out! Vi ses!

Peter

1 kommentar:

  1. Hej Peter
    Interessant at høre om dit USA-ophold.
    Har aldrig selv været hypnotiseret, men har oplevet det som publikum flere gange. Har aldrig været i tvivl om at noget hypnose er ægte.
    Er lidt mere i tvivl om der findes ægte magi/hekse efter dette:
    http://www.youtube.com/watch?v=96YxUfrZf3Y

    SvarSlet