onsdag den 1. september 2010

Jeg er træt !

Så er der nyt fra mig igen. Først og fremmest vil jeg gerne undskylde for, at jeg endnu ikke har været så god til at få taget nogle billeder.. Jeg vil gøre, hvad jeg kan for at lave om på det, så I også kan se lidt af USA.

Jeg er faldet så godt til, min familie er helt fantastisk, og jeg føler mig faktisk allerede hjemme i deres fantastiske hus. De har virkelig gjort alt, hvad de har kunnet for at få mig til at have det godt - og det har virket. Jeg er så glad for, at familien Reed valgte mig som deres udvekslingsstudent. Allerede efter få dage, følte jeg mig så hjemme, at det var naturligt bare at gå i køleskabet og tage noget mad, når jeg var sulten uden at spørge, om det var okay.

Udover at jeg er meget glad for at være endt hos familien Reed, er jeg også meget glad for at være endt i det nabolag, jeg er. Mine værtsforældre og 4-5 andre par er utroligt meget sammen, og jeg har allerede mødt dem alle. De holder fester sammen, de tager ud og sejler sammen osv. De er alle så åbne, venlige og hjælpsomme, og de gør alt, hvad de kan for, at jeg får det så godt som muligt.

I dag var jeg sammen med resten af nabolaget med til et surprise party for vores naboers søn, Eric. I morgen drager han af sted mod Fort Know i Kentucky for at blive trænet op som soldat. Han kan faktisk allerede i januar risikere at blive sendt af sted til Afghanistan. Det er en meget stor begivenhed, at en af de unge vælger at tage i militæret, og alle her i området er så stolte af ham, fordi han har valgt at tjene sit land. Vi spiste selvfølgelig hotdogs, hamburgers og puddin pie, hvilket utvivlsomt er meget usundt, men også utroligt velsmagende. Eric er utroligt vellidt, og jeg har også fået et fantastisk indtryk af ham, så jeg glæder mig allerede til han kommer hjem til jul, så jeg igen kan hilse på ham.

I mandags begyndte jeg til soccer. Holdet træner 2 timer mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag.. Jeg synes, det er lige i overkanten, men jeg vil selvfølgelig prøve på at komme på holdet, så jeg kan få lov til at repræsentatere de gule og blå farver - ja, det havde jeg godt nok aldrig troet, jeg skulle skrive - som Grand Ledge Comets bærer. Mine første to træningsdage foregik i 35 graders varme, og jeg var naturligvis meget mærket af varmen, så jeg gjorde det ikke godt. I dag synes jeg derimod, det gik meget, meget bedre.

Fodbold her er meget primitivt. Det er så tydeligt, at det er football (amerikansk fodbold), som man går op i. Banerne er helt forfærdelige.. ! Græsset er 10 cm. højt, de er så tørre, og de er fyldt med huller. Derudover er der intet taktisk aspekt i spillet herover. Jeg er vant til en træner, der tit står og tegner på en tavle før kampe og nogen gange under en træning. Det sker ikke her. Men jeg er dog stadig rigtig glad for det, det er jo fodbold! Træneren er meget entusiastisk, og spillerne lever sig ind i det - så alt er alligevel næsten som det plejer.

Jeg er naturligt nok ret øm efter 3 træningsdage i træk efter min 4 månedspause pga. min knæskade, men jeg tror på, det nok skal blive bedre de kommende dage, og jeg tror på, at jeg har en chance for at komme på Varsity (1. holdet).

I morgen får jeg mit endelig skema for første semester. Det vil sige, jeg får at vide, hvilke fag jeg skal have. Jeg er meget spændt, og jeg glæder mig til at se det. Derudover skal vi også ud og købe diverse ting og sager, som man skal bruge i skolen, oprette en bankkonto til mig, få oprettet et amerikansk mobilabonnement for mig, have besøg af en YFU repræsentant og derudover skal jeg træne soccer i 2 timer. Det bliver en meget lang dag, så jeg vil slutte nu for at få lidt søvn før i morgen.

Jeg håber, at I stadig har det godt herhjemme. Jeg savner jer alle.

Peter

1 kommentar:

  1. Hej Peter

    Det er godt at se du er kommet godt derover. Længe leve internet og facebook, vi glæder os til at følge dig. Du får jo nok at se til udover "læseriet" Nyd det nu rigtig meget. Et år går utrolig hurtigt.
    Line er optaget på teologi studiet, hun kom ikke ind på dansk, og Mette starter på at skrive speciale på mandag.

    Kærlig hilsen fra Jack og Berit

    SvarSlet