søndag den 19. september 2010

Football

Så må det være tid til nyt fra mig af.

Jeg er kommet i gang med hverdagen nu, så det er derfor ikke fordi, jeg har en hel masse nye spændende ting, jeg kan fortælle om, men jeg vil da alligevel lige gøre status over, hvordan det står til her i Michigan.

Skolen går stadig godt, og jeg er glad for, at jeg ikke har de aller mest lektietunge fag her i begyndelsen, hvor jeg stadig ikke er helt skarp i engelsk. Skolen er forøvrigt meget lagt an på prøver. Jeg har 3-5 prøver om ugen. De er alle multiple choice, så det er ikke så slemt igen. Jeg kan godt lide mulitple choice prøver, fordi det tit er muligt at udelukke flere svar, og derved svare rigtig, selvom man egentlig ikke kender svaret på spørgsmålet.

Som jeg skrev i sidste uge ville jeg forsøge at droppe ud af min sociologi klasse. Det lykkedes. I stedet har jeg fået Algebra, som er matematik. Det er en ret let klasse, som jeg er meget mere glad for end den gamle. Derudover er jeg også blevet rigtig glad for Psykologi. Da jeg fik det, troede jeg ikke, jeg ville syntes om det, men faktisk er det meget interessant, og jeg kan lide at være der - det hænger muligvis også sammen med, at det er en rigtig god lærer, jeg har.

Jeg har desværre siden fredag døjet med ondt i halsen, forkølelse og en lille smule feber, men hvor jeg i Danmark nok ville have brugt min weekend i sengen for at restituere, har jeg i stedet været aktiv i denne weekend - selvom jeg ikke har haft det godt - jeg er her jo kun i 10 månedern, så jeg vil helst ikke sige nej til oplevelser.

Fredag aften var jeg til football (amerikansk fodbodbold) kamp på skolen. Det er en kæmpe begivenhed, når skolens footballhold spiller. Stadionet var fyldt helt op, og jeg stod i "Students section", hvor de fleste af skolens elever står. Der var kanon god stemning, og vi fik heldigvis båret gutterne frem til den 4 sejr ud af 4 mulige i årets sæson. Det lader til, at vores football drenge kan gå hen og gøre det rigtig godt, og nå langt i dette års turnering.

Fredag aften blev jeg dog nødt til at sige nej, da mine nye venner spurgte, om jeg havde lyst til at "hænge ud" med dem. Jeg havde det simpelthen ikke godt. Lørdag morgen var ikke bedre, så jeg blev desværre nødt til at tage et par panodiler, fordi jeg ville ikke gå glip af min første college football kamp. Min værtsfamilie havde fået biletter til topkampen mellem Michigan State Spartans og Notre Dame Fightin Irish. Det svarer lidt til en Brøndby-FCK kamp herhjemme. College football er faktisk rigtig stort herovre - større end NFL. Til kampen i går var stadion udsolgt - det vil sige, at jeg var en blandt 75.000 vilde tilskuere. Det er ikke til at forstå. Det svarer til at Københavns Universitet, skulle have et skolehold, der kunne trække 75.000 tilskuere til en kamp mod Århus Universitet.

I aften har vi på soccer holdet team dinner, hvilket vil sige, at vi mødes og spiser noget mad sammen. I morgen er det så kamp dag - så det bliver en lang dag for mig 7.20-20.00. Det er dog på hjemmebane.

Ugen største nyhed må være, at min værtsbror, David, har fået sig en ny bil. Han kan derfor nu køre os frem og tilbage i skolen. Det er en rigtig lækker hvid Pontiac. Jeg vil lige få taget nogle billeder af den og de andre biler i løbet af den kommende uge.

I går til MSU kampen tog jeg også en del billeder - dem lægger jeg ud senere i dag.

Nu vil jeg så kigge på lidt NFL, lidt Chelsea (v erdens bedste soccer hold) og lidt FCK, som lige nu er i gang med at tæve Brøndby.

Jeg håber, at I har det godt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar